Storbritanniens flagga. Foto: Nicolas Raymond © 2012 Flickr CC www.freestock.ca
Så påverkades Brexit-omröstningen av medierna
En stor andel av de brittiska medierna ställde sig bakom Brexit-kampanjen under folkomröstningen 2016 då Storbritanniens framtid i EU skulle avgöras. Som en följd av detta saknas också en kritiskt granskande journalistik av de politiker som nu vill kvittera ut ett brexit. Det hävdar Christian Christensen, professor i journalistik vid Stockholms universitet, som i lördags medverkade i SVT.
Senast uppdaterad:
24 april 2019
Webbredaktör:
Svante Emanuelli
Sidansvarig: IMS
Nyheter IMS
- Så bevakar du världens vita fläckar - och därför ska vi bry oss om Dawit Isaak 2019-12-06
- Forskare: "Kungahuset styr bilden av kungligheterna via sociala medier" 2019-12-04
- Lista: 9 styrelseledamöter du borde ha koll på 2019-12-02
- Därför tystnade de svenska tidningarna om judeförföljelserna 2019-11-26